TEMPLE OF SILENCE 14

Data: piątek, 03.09.2021, godz. 19:00
Miejsce: Forum Synagoga


Die Perspektive
Zenial
Svartsinn
Dąbrowski/Mańko
Amund Ulvestad
Grave of Love
Krew z Kontaktu
Krzywdy
ROSK
Brasil & The Gallowbrothers Band

 

Die Perspektive
Muzyka Die Perspektive to połączenie elektroniki z akustycznymi brzmieniami. Dźwięki wydobyte przez muzyków wprowadzają w melancholijny nastrój ale nie tylko ponieważ w muzyce pojawiają się też ostrzejsze momenty co powoduje, że słuchacz się nie nudzi. Die Perspektive tworzy dwóch doświadczonych muzyków, których dźwiękowe i nie tylko dokonania mogą sugerować czego można się spodziewać. Piotr Komosiński basista (odpowiedzialny za elektronikę oraz dźwięki wydobyte z instrumentów basowych) oraz Rafał Kołacki (instrumenty perkusyjne).
dieperspektive.bandcamp.com

Zenial
Łukasz Szałankiewicz (Zenial) – artysta dźwiękowy, członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. W swojej pracy skupia się w równej mierze na sferze muzycznej, jak i wizualnej. Jego działalność artystyczna oscyluje również wokół interaktywnych instalacji. Przez wiele lat działał jako kurator cyklu audio-wizualnego In Progress w gdańskim Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia (2007-2015). Uczestnik wielu międzynarodowych projektów, współtwórca wydawnictwa i platformy Audiotong. W latach 2016-2017 pracował również jako kurator projektów specjalnych, ze szczególnym naciskiem na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku. Twórca modułu kultury cyfrowej na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Zajmuje się zagadnieniem audio w mediach interaktywnych w poznańskim Collegium Da Vinci na Wydziale Informatyki i Komunikacji Wizualnej.
www.zenial.pl

Svartsinn
Svartsinn (Jan Roger Pettersen) to artysta z Trodheim w Norwegii, tworzący mroczny, mętne ambient od 1999 roku, celebrując już ponad 20 lat na scenie. Na przestrzeni lat, Svartsinn stworzył pięć albumów i kolaborował na jednym splicie. Jego debiut, “Devouring Consciousness” został wydany przez Eibon Records we Włoszech. Pozostałe cztery albumy długogrające wydało Cyclic Law z Berlina. Split z Northaunt wydało Loki/PAS w 2014. Jego nagrania pojawiły się na paru kompilacjach, w paru albumach powstałych we współpracy z innymi artystami, ścieżek dźwiękowych do filmów – też dokumentalnych – oraz sztuk teatralnych. Oprócz produkowania nagrań, Svartsinn koncertuje regularnie, ostatnio w towarzystwie Amund Ulvestad na wiolonczeli. Jego muzyka to podróż do świata, gdzie mrok jest jednocześnie wszystkim i niczym. Może być emocjami, walką umysłu, brzydotą świata lub wyobraźnią biorącą cię w podróż.
www.svartsinn.com
svartsinn.bandcamp.com

Dąbrowski/Mańko
Duet Dąbrowski/Mańko powstał w kwietniu 2018 roku w Poznaniu. Jest rezultatem kolaboracji Dawida Dąbrowskiego (PL) (syntezator modularny) i Ostapa Mańko (UA) (skrzypce+elektronika). Członkowie duetu są związani z poznańską sceną eksperymentalną. W swojej muzyce łączą nową klasykę, noise, ambient, minimalizm, sonorystyke, contemporary, extended techniques. Podstawowym elementem jest wolna i kontrolowana improwizacja.
soundcloud.com/dabrowskimanko

Amund Ulvestad
Amund Ulvestad to norweski artysta multimedialny, muzyk i kompozytor rezydujący w Oslo i Berlinie. Jest magistrem w dziedzinie Technologii Muzyki Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii. Ulvestad jest czynnym muzykiem estradowym od dzieciństwa i występował w Europie, Azji, Ameryce Środkowej i Północnej nie tylko solowo, ale też jako członek różnych zespołów, korzystający z wiolonczeli i elektroniki jako swoich głównych instrumentów. Ulvestad operuje teraz głównie na płaszczyźnie muzyki eksperymentalnej, sound-artu i teatru. Jego wystawy i performance’y pokazywane były między innymi w Atelier Nord, TTrøndelag Centre for Contemporary Art, Galleri RAM Oslo oraz KW Institute for Contemporary Art w Berlinie. Jest czynnym członkiem projektów Svartsinn i Vingelklang, ściśle współpracuje artystycznie z saksofonistą Bendikiem Giske (NO), artystą wizualnym i projektantem mody Kitem Wanem (HKG), filmowcem Tzuan Wu (TW) oraz pisarzem Livem Heløe (NO). Ulvestad pisywał również muzykę i udźwiękawiał spektakle dla Teatru Narodowego Chorwacji, Teatru Norweskiego, Rogaland Teater, Hålogaland Teater oraz różnych teatrów niezależnych. Od 2015 roku Amund funkcjonuje również jako wykładowca gościnny na Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii. Jest też profitentem Norweskiego Rządowego Funduszu dla Artystów za rok 2016 i 2017.
www.amundulvestad.no
soundcloud.com/ulvulv

Grave of Love
Grave of Love – neofolkowy projekt Michała Kiełbasy (Whalesong) powstały w 2017 roku. W tym samym roku nakładem Rage in Eden Records ukazała się debiutancka EP ‚Decay’. Grupa od samego początku czerpała mocno z takich gatunków jak neofolk, martial industrial, dark ambient czy noise. Najczęściej są porównywani do takich kultowych grup jak Death in June, :Of the Wand and the Moon:, NON czy ROME. Tych ostatnich z resztą supportowali na 3 koncertach w Polsce w 2019. Obecnie grupa promuje wydaną w 2019 EP ‚Rites of Change’ i kończy prace nad swoim pierwszym pełnym albumem.
graveoflove.bandcamp.com

Krzywdy
Krzywdy to projekt łączący w sobie muzykę dronowo-ambientową z wpływami muzyki folklorystycznej. Etniczne instrumenty łączą się z brzmieniem syntezatorów i elektroniki tworząc klimatyczną podróż przez cieniste chaszcze i mokradła ludzkich myśli.
krzywdy.bandcamp.com

Krew Z Kontaktu
Duet improwizujący między ciszą a hałasem, niekiedy dodający elementy performance.
Wcześniej wraz z Waldemarem Payda współtworzyli projekt HUSH (obecnie zawieszony).
W duecie kontynuowana jest bardziej ekstremalna i przewrotna forma eksperymentu rozpoczętego w HUSH. Podstawowe instrumentarium to generator częstotliwości, radioodbiorniki, elementy perkusyjne: blachy, rury, a także gitary i inne efekty, które są w zależności od potrzeb modyfikowane. Nacisk jest jednak położony na elektronikę analogową, a preferowane jak najprostsze rozwiązania.
Celem jest wyzwolenie energii poprzez dźwięk i inne elementy występu i skupienie jej na odbiorcach, a jeśli się uda – wciągnięcie ich w interakcję.
k-z-k.bandcamp.com
soundcloud.com/krewzkontaktu

ROSK
ROSK zaistniał na polskiej scenie dzięki dobrze przyjętej debiutanckiej płycie ‘MIASMA’ z 2017 roku. Po opowieści o zarazie i śmierci tysięcy przyszedł czas na opowieść o śmierci jednostki. Na drugim albumie pod tytułem ‘remnants’ zespół snuje zupełnie inną historię o osamotnieniu, pustce i poczuciu straty oraz tworzy nową aurę, całkowicie odmienną od tej obecnej na debiutanckiej płycie – bardziej intymną i osobistą.
roskband.bandcamp.com

 

wstęp wolny